بهترین مکان برای خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه در مازندران

خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین های مداربسته تحت شبکه مناسب کسانی است که به تصاویر بسیار واضح و با کیفیت بالا نیاز و یا علاقه دارند زیرا این نوع از دوربین های مداربسته از کیفیت بالایی در ارائه تصاویر و ویدیو ها برخوردار است. در ادامه با ایمن شمال همراه باشید تا به طور کامل از کاربردها و مزایای دوربین مدار بسته تحت شبکه بدانید.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP سری جدید دوربین های مداربسته با مشتریان خاص خود است که با ویژگی های متفاوت خود نسبت به دوربین های مداربسته AHD و آنالوگ فاصله نسبتا زیادی از این دو دسته ایجاد کرده است. AXIS اولین بار دوربین های IP را در سال 1996 معرفی کرد و اولین نوع دوربین، NetEye200 را در سال 1999 به بازار عرضه کرد. این دوربین‌ها از سرور اختصاصی بهره می‌بردند و پس از آن اولین سری این برند بود که از نسخه‌های ویژه لینوکس برای عرضه دوربین‌های جدید استفاده می‌کرد و یکی از انواع امنیت با توجه به امکان ردیابی فیلم‌ها توسط دستگاه قضایی است.

نقطه قوت اصلی دوربین های مداربسته تحت شبکه در مقایسه با دوربین های مداربسته آنالوگ می تواند برتری محسوس کیفیت تصویر آنها باشد. کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ با تعداد خطوط افقی در تصویر خط تلویزیون اندازه گیری شد. هرچه تعداد خطوط بیشتر باشد، وضوح تصویر و طبیعتاً کیفیت تصویر بالاتر است. از واحد پیکسل برای تعیین کیفیت دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده می شود، دوربین های مدار بسته البته تصاویر بسیار با کیفیتی را ابتدا با کیفیت VGA و سپس 1.3 مگاپیکسل (مگا پیکسل) سپس لنزهای 2 و 3 مگاپیکسلی ارائه می دهند. کیفیت بالای تصویر جزئیات بیشتری می دهد و می توانید چیزهای زیادی را در آن ببینید. با خرید دوربین مداربسته تحت شبکه کیفیت بسیار بالاتری حتی تا 20 مگاپیکسل و بیشتر را تجربه خواهید کرد که کیفیت فوق العاده ای برای تصویر سوژه در نظر گرفته می شود. یکی از دلایل اصلی بالا بودن قیمت دوربین های امنیتی IP کیفیت بالای تصاویر است.

خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه

از دیگر نقاط قوت دوربین های امنیتی تحت شبکه یا IP نسبت به انواع دوربین های نسل قبل می توان به انعطاف پذیری بالای آنها اشاره کرد. یعنی می توان از دوربین های IP به راحتی و تنها در صورت وجود اینترنت و البته کابل LAN در هر جایی استفاده کرد. به لطف پلتفرم POE روی دوربین، امکان پردازش تصویر روی خود تصاویر و امکانات اضافی از جمله تشخیص نویز محیط، تشخیص عبور از یک خط خاص، تشخیص ورود و خروج به منطقه حفاظت شده، تشخیص چهره افراد و پلاک ها و حتی تشخیص دود و گرما گفته شده تشخیص و به صدا درآوردن زنگ هشدار متصل است. نکته جالب توجه این است که این دوربین ها همه این امکانات را از طریق یک کابل LAN به نام POE (مخفف Power Over Ethernet) منتقل می کنند.

برای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه با مشاوران ایمن شمال تماس بگیرید تا به طور کامل و به طور دقیق شما را راهتمایی کنند تا یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

انواع دوربین های امنیتی تحت شبکه و مهمترین ویژگی های آنها

یکی دیگر از تفاوت های دوربین های مداربسته تحت شبکه با دوربین های دیگر این است که می توان آنها را با کابل شبکه یکسان و بدون استفاده از کابل جداگانه تغذیه کرد. این ویژگی هزینه و زمان سیم کشی را کاهش می دهد. این دوربین ها مانند سایر تجهیزات شبکه اطلاعات خود را به صورت بی سیم یا سیمی با استفاده از سیستم IP منتقل می کنند. علاوه بر این، انتقال صدا و تصویر به راحتی انجام می شود و می توانید از مسافت های زنده و طولانی بر محیط مسلط شوید. دوربین های مداربسته IP مانند انواع دیگر دوربین ها دسته بندی های خاص خود را دارند که این دوربین ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

دوربین مداربسته IP مرکزی

این نوع دوربین های امنیتی تحت شبکه به یک شبکه متمرکز برای ضبط تصاویر معروف به NVR (ضبط کننده ویدئوی شبکه) نیاز دارند که برای مدیریت ضبط های ویدئویی استفاده می شود. این دوربین ها فقط می توانند با سایر دستگاه های شبکه ارتباط برقرار کنند، بنابراین شما فقط می توانید از NVR استفاده کنید نه DVR. دوربین های این سیستم با استفاده از کابل شبکه اترنت یا وای فای بی سیم به NVR متصل می شوند.

دوربین های مداربسته IP غیرمتمرکز

چنین دوربین هایی به یک شبکه NVR متمرکز نیاز ندارند زیرا عملکردهای ضبط داخلی تصاویر را مستقیماً روی هر دستگاه استاندارد مانند کارت های SD، NAS (Storage متصل به شبکه) یا گیرنده های رایانه ضبط می کنند. در واقع، این دوربین های مداربسته IP مانند رایانه ها عمل می کنند زیرا اطلاعات را از حسگرها (که می توانند CCD یا CMOS باشند) دریافت می کنند و به سرعت آن را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کنند. این دوربین ها که به دستگاه NVR متصل نیستند به عنوان یک دستگاه کاملا مستقل به حساب می آیند.

لازم به ذکر است که دوربین های شبکه پیشرفته در دو حالت متمرکز و غیرمتمرکز قابل استفاده هستند. شما می توانید از این دوربین ها به عنوان بخشی از سیستم NVR و همچنین به عنوان یک دستگاه مستقل استفاده کنید.

خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه بی سیم

یکی از تخصصی ترین دوربین های IP، نوع بی سیم است. در واقع دوربین های امنیتی بی سیم با فناوری شبکه ارائه می شوند. نصب این دوربین ها بسیار آسان است و برای نصب آنها نیاز به تخصص خاصی ندارید. اما توجه داشته باشید که برای دوربین باید از کابل برق استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از دوربین های بی سیم به لطف باتری های تعبیه شده در زمان قطع برق، می توانند چندین ساعت مورد استفاده قرار گیرند. تصاویر این دوربین ها با استفاده از کابل LAN یا Wi-Fi منتقل می شوند.

حجم تصاویر ضبط شده در دوربین های IP

یکی از مهم ترین موارد، حجم فیلم دوربین های امنیتی IP است. اگر دوربین همیشه روشن باشد و تصاویر را ضبط کند، حافظه آن به سرعت پر می شود و این می تواند مشکل ساز باشد. برخی از دوربین ها مانند دوربین مداربسته شبکه داهوا این قابلیت را دارند که با استفاده از سیستم ردیاب حرکت، شروع به ضبط تصاویر تنها در صورت تشخیص حرکت کنند. این قابلیت تنها با استفاده از مجموعه ای از نرم افزارها بر روی این دوربین ها قابل پیاده سازی است. لطفا توجه داشته باشید که حجم اطلاعات ارسال شده توسط این دوربین ها به دلیل محدودیت پهنای باند بسیار زیاد است، بنابراین انتقال این مقدار اطلاعات ممکن است باعث اختلال در سیستم شبکه ناشی از فیبرهای نوری و شبکه ها شود.

قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه

قیمت دوربین های IP به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هر چیز باید بدانیم که وضوح بالای تصاویر گرفته شده توسط دوربین ها به طور مستقیم بر قیمت آنها تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید دوربین های تحت شبکه می توانند کیفیت تا 20 مگاپیکسل و بیشتر را ارائه دهند. به همین دلیل وجود تعداد زیادی لنز در این دوربین ها باعث افزایش قیمت دوربین می شود. علاوه بر این وجود امکانات زیاد و به اصطلاح آپشن هایی که به برخی از آنها اشاره کردیم نیز می تواند قیمت تلویزیون های IPCCTV را افزایش دهد. علاوه بر این، نحوه انتقال تصویر بر روی بستر IP و کابل کشی ویژه آن نیز در افزایش قیمت دوربین موثر است. سیم کشی گران قیمت می تواند قیمت کیت دوربین شما را افزایش دهد.

خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه برای سیستم امنیتی مکان مورد نظر بسیار مهم است. بدین منظور ما به شما توصیه میکنیم برای خرید دوربین مدار بسته خانگی و سیستم های امنیتی حتما از سایت ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید.