دوربین مدار بسته

چگونه دوربین مداربسته را غیر فعال کنیم ؟

غیر فعال کردن دوربین مداربسته

برای غیر فعال کردن دوربین مداربسته ابتدا باید تشخیص دهیم آیا دوربین مداربسته فعال است و مشغول به ضبط می باشد یا نه ؟ برای فهمیدن این امر چندین راه وجود دارد که با هم بررسی می کنیم .

روش های تشخیص فعال بودن ( در حال ضبط بودن ) دوربین مداربسته

  • روش اول : باید نرم افزار سیستم را در موبایل یا کامپیوتر چک کنیم و قسمت ضبط تصاویر را نگاه کنیم ، اگر تصاویر لحاظات قبل موجود باشند یعنی دوربین فعال است .
  • روش دوم : بررسی چراغ های LED اطراف لنز دوربین است . با دیدن این نور قرمز در اطراف لنز می توانید مطمئن شوید که دوربین فعال می باشد .
  • روش سوم : با استفاده از دوربین موبایل ، می توانیم مادون قرمز غیر مرئی را مشاهده کنیم .
  • روش چهارم : دوربین در بعضی سیستم ها قابلیت چرخش و زوم دارد ، با مشاهده ی این وضعیت تشخیص می دهیم دوربین فعال است .

خاموش کردن یا غیر فعال کردن دوربین مداربسته

مبحث خاموش کردن و غیر فعال کردن دوربین مداربسته ها دو مبحث جدا گانه است که در این مقاله به آن ها می پردازیم .

خاموش کردن دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته دارای دکمه ی OFF یا ON نیستند ، که بتوانید به وسیله ی کلیک کردن ، آن را خاموش کنیم . اگر قصد دارید که تصاویر ضبط نشوند باید به طور کلی دستگاه ضبط کننده ( DVR ) را خاموش کنید . ولی اگر بخواهید فقط یکی از دوربین ها را خاموش نمایید ، تنها راه آن قطع کردن منبع تغذیه آن است ؛ پس باید کابل برق آن دوربین را از پریز خارج کنید .

برای خاموش کردن دستگاه دی وی آر ابتدا باید وارد نرم افزار شوید و گزینه ی Shutdown را انتخاب کنید . پیغامی برایتان ظاهر می شود باید روی گزینه ی Yes کلیک کنید و صبر کنید تا دستگاه دسی وی ار خاموش شود . سپس پیام pleas off ظاهر خاهد شد . با فشار دادن دکمه ی آف در پشت دستگاه آن را کاملا خاموش نمایید. نکته ی مهم این است که در این حالت دوربین ها روشن هستند و تصویر برداری انجام می شود . اما هیچ تصویری در حافظه ضبط نمی شود . به یاد داشته باشید هیچ گاه دستگاه دی وی ار را در حالتی که روشن است از پریز برق خارج نکنید .

غیر فعال کردن دوربین مداربسته

غیر فعال کردن دوربین مداربسته

غیر فعال کردن دوربین مداربسته

چندین روش برای از کار انداختن و یا غیر فعال کردن دوربین مداربسته وجود دارد ؛ ما در این جا چند مورد را آموزش می دهیم تا بتوانید با داستن این موارد از دوربین هایتان در برابر سارقان محافظت نمایید و ضریب امنیتی سیستم خود را ارتقاع دهید .

  1. قطع کردن جریان برق : می دانید که هر وسیله ی الکترونیکی به جریان برق نیاز دارد . اگر برق از کنتور رد شود و یا کابل برق دوربین مداربسته قطع گردد ، دوربین از کار می افتد . برای جلو گیری از این امر اگر دوربین مداربسته دارای سیستم UPS باشد ، می تواند به ضبط تصاویر ادامه دهد . UPS امکان ذخیره ی برق در مواقع قطع برق را دارد . دوربین هایی هم هستند که دارای باطری داخلی می باشند که می توانند به راحتی تصاویر را ضبط کنند . اگر کابل برق سیستم را در لوله ی فلکسی گذاشته و آن را داخل دیوار کار گذاری کنید ، امکان دسترسی به کابل دشوار خواهد بود و قطع کردن آن تقریبا غیر ممکن است .
  2. کاور کردن یا کور کردن دید دوربین مدار بسته : کاور کردن یا پوشش دوربین که به چند روش انجام می شود به شرح زیر است :
  • اسپری رنگ : یکی از ساده ترین روش توسط سارقان می باشد که روی لنز دوربین را رنگ می پاشند . بعضی دوربین ها قابلیت تشخیص دستکاری را دارند و اگر ضربه یا اسپری پاشیده شود دوربین خیلی سریع آلارم ارسال می کند .

 

  • استفاده از چراغ قوه : با تابش نور مستقیم لیزر یا چراغ قوه ضبط تصویر مختل می گردد اما دوربین های دارای تکنولوژِی HLC ( قابلیت جبران نور ) حسگر های قوی نوری دارد ، که در این وضعیت نیز می تواند تصاویر را ضبط و ذخیره کند .

 

  • پوشاندن دوربین : در این روش که معولا با استفاده از تکه پارچه ای روی دوربین را می پوشانند .

 

  • استفاده از دود : با استفاده از دستگاه دودزا دید دوربین و ضبط تصاویر دچار اختلال می شود اما اگر دوربین ها دارای کیفیت در شرایط دود آلود باشند می توانند در این حالت هم تصویر را ضبط نمایند .
  1. شوک الکتریکی : برخی اوقات با شوکر های برقی بدنه ی دوربین مدار بسته ولتاژ نا گهانی وارد می کنند که ایجاد نوسانات شدید برق در دوربین سیستم آن دچار اختلال می شود .
  2. هک کردن : یکی دیگر از روش های غیر فعال کردن دوربین مداربسته هک کردن نرم افزار سیستم می باشد . هکر می تواند با نفوذ به تنظیمات و تصاویر ، سیستم دوربین مداربسته را مختل کند .
  3. ایجاد پارازیت : پارازیت برای جلوگیری از برقراری ارتباط الکترونیکی در سیستم های امنیتی بی سیم استفاده می شود . در سیستم هایی که بی سیم است ، داده ها از طریق فرکانس های خاصی منتقل می شوند . فرکانس باید با ارسال یک سیگنال قوی تر از فرکانس اول مختل یا مسدود شود ، برای فردی که این کار را انجام می دهد دانستن فرکانس پخش دوربین بسیار مهم است و باید تجهیزات مخصوص برای انجام این کار داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم همه موارد خاموش کردن و غیر فعال کردن دوربین های مداربسته را بررسی کنیم ، دانستن این موارد به شما کمک می کند تا عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید و یا از دوربین هایی استفاده کنید که مجهز تر و مدرن تر باشند تا قابلیت دسترسی  سارقان به آن ها کمتر باشد . هنگام خرید دستگاه با توجه به محل نصب آن و کارایی آن در خرید تصمیم بگیرید که کدام یک از موارد گفته شده برای شما ضروری است و با توجه به همان ، دوربین مدار بسته ای را تهیه کنید که تکنولوژی های خواسته شما را دارار باشد.

خرید دوربین مدار بسته از فروشگاه ایمن شمال

فروشگاه ایمن شمال به دنبال ارائه بهترین خدمات و محصولات به شما عزیزان است. برای خرید هر نوع دوربین مداربسته ای، با هرکارایی برای منزل، فروشگاه، پارکینگ و … میتوانید با اطمینان کامل از ما خرید کنید. برای خرید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و راهنمایی کامل را دریافت کنید تا مناسب ترین محصول را تهیه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *