دوربین مدار بسته

چرا دوربین مداربسته به گوشی وصل نمی شود ؟

یکی از عمده ترین مسائل مشتریان پس از نصب دوربین مداربسته ، خرابی و عدم مشاهده تصاویر دوربین بر روی گوشی موبایل است. این خرابی معمولا به دو عامل بستگی دارد؛ یکی مشکل تنظیمات نرم افزار گوشی موبایل یا دستگاه  DVR و یا  NVR  و دیگری مشکل اینترنت بین گوشی موبایل و دستگاه DVR  یا NVR است، که البته در اکثر مواقع عدم وصل نشدن دوربین به گوشی موبایل، اختلال در اینترنت است اما در بعضی موارد نیز مسائل و مشکلات دیگری به وجود می آید که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم.

دلایل اصلی وصل نشدن دوربین به گوشی

fixed-cctv-solutions

fixed-cctv-solutions

همانطور بخواهید : خرید دوربین مداربسته در مازندران

همانطور که در بالا گفته شده است، دلایل اصلی وصل نشدن دوربین مدار بسته به گوشی موبایل عبارتند از :

اختلال در تنظیمات گوشی موبایل یا دستگاه DVR و یا NVR

هنگام انتقال تصاویر دوربین مداربسته به گوشی تلفن همراه، تنظیماتی بر روی دستگاه ضبط تصاویر انجام می‌شود، که درواقع یک نرم افزار بر روی گوشی موبایل نصب می‌شود تا گوشی موبایل از طریق اینترنت به دوربین مداربسته وصل شود. حال ممکن است در این میان دو مسئله باعث عدم وصل گوشی موبایل به دوربین شوند که عبارتند از:

بهم ریختن تنظیمات انتقال تصاویر در نرم افزار نصب شده بر روی گوشی موبایل :

ممکن است در منو های نرم افزار انتقال تصاویر دوربین مداربسته به طور ناخودآگاه، تنظیماتی را تغییر داده باشید و تصاویر دوربین مداربسته قطع شده باشند؛ و یا اگر نرم افزار نمایش تصاویر دوربین مداربسته و یا  firmware  سیستم عامل گوشی موبایل را بروز رسانی کرده باشید، ممکن است باعث ایجاد قطعی تصاویر شده باشد. درواقع بروز رسانی این نرم افزارها تنظیمات را به پیش فرض اولیه باز می‌گرداند و برای رفع این مشکل، مجدد تنظیمات مطابق با مقادیر تنظیم شده در NVR یا DVR بر روی گوشی موبایل ست شود.

بهم ریختن تنظیمات انتقال تصاویر به دستگاه NVR  یا DVR :

ممکن است شخصی به طور ناخودآگاه تنظیمات و پارامترهای دستگاه های DVR یا NVR را تغییر داده باشد و باعث به وجود آمدن مشکل انتقال تصاویر شده باشد. برای رفع این مشکل مجدد تنظیمات بین دوربین و گوشی موبایل ست شود.

 

اختلال در اینترنت بین گوشی موبایل و دوربین مداربسته

در اکثر موارد مشکل عدم اتصال تصاویر دوربین به گوشی موبایل به دلیل اختلال در اینترنت است؛ در ادامه به بررسی ۴ مورد از موارد اساسی اختلال در اینترنت میان دوربین و گوشی موبایل می پردازیم:

 

 قطع بودن اینترنت گوشی موبایل :

در این وضعیت ابتدا اینترنت گوشی موبایل را چک کنید که اینترنت تلفن همراه به شبکه جهانی اینترنت متصل است یا خیر که علاوه بر حائز اهمیت بودن وصل بودن اینترنت، سرعت اینترنت برای دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار بوده است؛ زیرا حجم تصاویر دوربین مداربسته بالا بوده و برای انتقال این تصاویر به اینترنت پرسرعت نیاز است. برای بررسی وصل بودن و سرعت بالا و مناسب اینترنت یک سایت خارجی نسبتا سنگین را در تلفن همراه خود باز کنید تا خیالتان از عدم مشکل اینترنت راحت شود.

 

قطعی سیم بین دستگاه مودم و دستگاه DVR یا NVR :

پس از اتصال دستگاه DVR یا NVR به مودم حتما کابل مابین آنها را محکم به جایی مهار کنید، زیرا در اکثر موارد به دلیل آویزان و مهار نبودن سیم مابین این دو دستگاه، ممکن است سوکت این سیم از پشت دستگاه ضبط تصاویر یا مودم خارج شده باشد و دلیل وصل نشدن دوربین به گوشی موبایل باشد. ابتدا بررسی کنید که سوکت ها به درستی جا خورده باشند و اگر باز هم تصاویر دوربین بر روی گوشی موبایل نمایش داده نشد، یک لپتاپ را به کابل شبکه خارج شده از مودم وصل نمایید و با این کار سلامت کابل شبکه را بررسی کنید.

 

قطع بودن اینترنت متصل به دستگاه DVR یا NVR :

در حوالی محلی که دوربین مداربسته نصب شده است یک مودم اینترنت به واسطه کابل به دستگاه متصل شده است. ممکن است حجم اینترنت مصرفی مودم به پایان رسیده باشد و این باعث عدم اتصال دوربین به گوشی موبایل می شود، باید چک کنید که حجم اینترنت مودم به اتمام نرسیده باشد و وصل باشد و از کیفیت و سرعت خوبی برخوردار باشد. برای بررسی این موارد می توانید یک لپتاپ را به کابل شبکه خارج شده از مودم وصل کنید و یک سایت خارجی نسبتاً سنگین را باز کنید و اینترنت مودم را چک کنید.

 

فیلتر شدن IP های سرور دوربین مداربسته :

در بسیاری از موارد بارها IP های مربوط به سرور یک برند خاص دوربین مدار بسته به اشتباه در کشور ایران فیلتر شده اند. البته این فیلتر ها به طور دائم نبوده و تنها برای مدتی موقتی بوده و پس از پیگیری های شرکت وارد کننده آن برند رفع فیلتر شده است. برای رفع این مشکل یا می توانید از نرم افزارهای تغییر IP سرور دوربین استفاده نمایید یا باید صبوری کنید تا پیگیری های شرکتِ آن برند به نتیجه برسد و مشکل فیلترینگ سرور برطرف شود..

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *