دوربین مدار بسته

چگونه حافظه هارد دوربین مدار بسته را پاک کنیم ؟

پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته

هارد چیست ؟

هارد دیسک یک دستگاه الکترومکانیکی ذخیره سازی داده های دیجیتالی است . هارد در دوربین های مداربسته نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا می کند . مسئله ی مهم در بین انواع هار دها سرعت ذخیره سازی و امنیت بالای آن می باشد . از لحاظ تکنولوژِی و عملکردی دو نوع هارد داریم HDD و SSD که کارایی متفاوتی دارند .

پاک کردن حافظه ی هارد دوربین مداربسته

لازم است بدانید که پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته امکان پذیر است ولی بعضا می خواهند قسمتی از ویدیو در حافظه پاک شود که معمولا این امر امکان پذیر نیست . انواع هارد دیسک های موجود در بازار ایران که قابلیت ضبط استاندارد دارند ( NVR _ DVR _ HVR  ) می باشند ، که به کاربر امکان حذف بخشی از تصاویر را نمی دهند و برای پاک کردن نیاز است تا کل حافظه را یک جا فرمت کنیم . اما در حال حاضر مدل های جدید تری به بازار وارد شده اند که دارای قابلیت حذف بخشی از تصاویر را دارند .

پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته می تواند به چند روش انجام شود که ما در این مقاله انواع روش ها را بررسی کرده و توضیح می دهیم .

  1. حذف تصاویر دوربین مدار بسته توسط دستگاه DVR و NVR : در این حالت لازم است دستگاه روشن باشد ، سپس وارد منوی ذخیره کننده ( NVR یا DVR ) شده و گزینه ی HDD را انتخاب و کلیک کنید . در مرحله ی بعدی وارد پنجره ی مربوط به نمایش اتصال هارد ها شده و هارد دیسک مورد نظر را انتخاب کرده و روی دکمه ی Init در پایین صفحه کلیک کنید . سپس دکمه ی اوکی را انتخاب کرده و فرمت هارد دیسک آغاز می شود .
    پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته

    پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته

    پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته

    پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته

  2. حذف تصاویر دوربین مدار بسته به وسیله ی کامپیوتر : در این روش باید تا حدودی کار با کامپیوتر را بدانید ؛ با این عمل هم هارد دستگاه ( NVR یا DVR ) و هم کارت SD ( که همان کارت حافظه می باشد ) را می توانیم فرمت کنیم .

روش حذف تصاویر دوربین مداربسته از کارت حافظه ( SD ) : اگر از کارت حافظه استفاده می کنید ، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و کارت حافظه را خارج نمایید ، سپس با استفاده از یک رم ریدر آن را به کامپیوتر وصل کنیم . در قسمت درایو ها می تواند حافظه ی دوربین مدار بسته را ببینید و از حذف آن اطمینان حاصل نمایید ، سپس مانند فورمت کردن یک درایو یا فلش عمل نمایید .

روش حذف تصاویر دوربین مدار بسته از هارد دیسک : در این روش ابتدا دستگاه را خاموش کرده و هارد دیسک را خارج کنید ، سپس هارد را به کامپیوتر متصل نمایید ، در قسمت مای کامپیوتر یا This PC می توانید هارد را ببینید . سپس وارد درایو هارد دیسک شده و قست های مورد نظر را انتخاب نموده و حذف کنید . اگر می خواهید کلیه فیلم های دوربین مدار بسته را پاک نمایید باید بر روی کل هارد کلیک کرده و بعد گزینه ی فرمت را انتخاب نمایید .

آیا می توان بخشی از فیلم دوربین مداربسته را پاک کرد ؟

همان طور که در ابتدا ی مقاله اشاره شد ، امکان حذف بخشی از تصاویر وجود ندارد . که این امر در ایران و دستگاه های موجود در بازار امکان پاک کردن بخشی از فیلم های دوربین مدار بسته را نمی دهد . اما می توان شرایطی را ایجاد کرد تا دوربین ها به طور کامل ضبط نکنند . ما در ادامه ی این مقاله شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد . دو روش وجود دارد که به راحتی در زمان های دلخواه دوربین مدار بسته تصویری ضبط نکند .

  1. تعیین زمان بندی در ضبط فیلم دوربین مدار بسته : شما این امکان را دارید تا در زمان مشخص و تعیین شده توسط خود شما ضبط متوقف گردد و یا زمانی که در محل کار خود حضور ندارید ، دوربین ها ضبط را شروع کرده و تا ساعت مشخص شده به ضبط تصاویر ادامه دهند . این بازه های زمانی را می توانیم به صورت ساعتی و یا روزانه و حتی به طور هفتگی تنظیم کنید و مورد استفاده قرار دهید .
  2. ماسک کردن تصاویر در هنگام ضبط ( Privacy mask ) : مفهوم ماسک کردن همان سانسور کردن تصاویر می باشد . این بخش این امکان را به شما می دهد تا برخی از مناطق داخل محدوده ی دید دوربین را تار و یا مسدود کنید . بدین ترتیب مشاهده و ضبط تصاویر در آن قسمت ممکن نیست . این روش برای مکان های دارای حساسیت ویژه استفاده می شود مانند : برخی ورودی ها ، صفحه کلید دستگاه خود پرداز و یا ماسک کردن بخش رمز گاو صندوق تا دسترسی به رمز صورت نگیرد .

آیا امکان هک کردن دوربین های مداربسته وجود دارد ؟

می دانیم که در همه ی سیستم های نرم افزاری امکان هک شدن وجود دارد و دوربین های مداربسته هم از این امر مستثنا نیستن . اما با رعایت برخی اصول ساه می توان امکان هک شدن این سیستم ها را در حد صفر کم کرد . متداول ترین روش هک کردن دوربین های مدار بسته از طریق رمز پسورد می باشد . نرم افزار هک با پیدا کردن ای پی شما و چک کردن چند پسورد می تواند به سیستم شما ورود کند.

روش دیگر هک کردن سیستم مدار بسته از طریق ورود غیر مجاز به وب سایت ارائه دهنده به خدمات  DDNS می باشد . با ورود و هک کردن این وب سایت امکان دسترسی به تصاویر شما وجود خواهد داشت . روش دیگر هک کردن سیستم مدار بسته ، ورود به نرم افزار دستگاه مرکزی ( DNR یا DVR ) است ، البته اگر سیستم مدار بسته ی شما معتبر باشد احتمال هک شدن بسیار بسیار ضعیف خواهد بود ( در حد صفر ) .

کلام اخر

در انتها لازم به ذکر است که در هنگام پاک کردن حافظه هارد دوربین مداربسته مراقب اطلاعات و تصاویر ضروری و مهم خود باشید ، زیرا پس از پاک شدن یا فرمت شدن امکان برگشت تصاویر وجود نخواهد داشت .

خرید دوربین مدار بسته از فروشگاه ایمن شمال

فروشگاه ایمن شمال به دنبال ارائه بهترین خدمات و محصولات به شما عزیزان است. برای خرید هر نوع دوربین مداربسته ای، با هرکارایی برای منزل، فروشگاه، پارکینگ و … میتوانید با اطمینان کامل از ما خرید کنید. برای خرید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و راهنمایی کامل را دریافت کنید تا مناسب ترین محصول را تهیه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *